preskoči na sadržaj

Komercijalno-trgovačka škola Split

 > Naslovnica
OBAVIJEST O promjeni telefonskih brojeva Škole

 

PEDAGOŠKA SLUŽBA (pedagog, psiholog, voditelj)  091/38 03 947

REFERADA ZA UČENIKE I RODITELJE (potvrde, duplikati svjedodžbi...)  095/38 22 346

KNJIŽNICA   095/34 38 319

 

Ostale službe:

RAČUNOVODSTVO  095/38 35 697

TAJNIK                   095/37 86 238

RAVNATELJ             021/38 68 29


Vijesti

Da spolni odgoj ne bude UPS…

Autor: Vanja Perković, 14. 2. 2022.

Josipa Odžak, Lucija Rogulj i Josipa Bakotić učenice trećeg razreda Komercijalno-trgovačke škole Split osvojile su 1. mjesto na međužupanijskom natjecanju za mlade - UPSHIFT kojeg zajednički provode Ured UNICEF-a za Hrvatsku i Hrvatski ured za kreativnost i inovacije (HUKI) u okviru UNICEF-ovog programa za mlade „ZABUM - za budućnost mladih“.

Cilj projekta UPSHIFT je potaknuti razvijanje poduzetničkih vještina i osnažiti mlade kao nositelje društvenih promjena u kreiranju rješenja za izazove u svojim lokalnim zajednicama. Mladi u programu stječu nova znanja i razvijaju vještine za analiziranje i rješavanje konkretnih problema, a najbolji timski projekti dobivaju financijsku potporu za realizaciju svojih ideja. 

Proteklog vikenda, od 4. do 6. veljače 2022., održana je trodnevna online radionica i natjecanje za mlade - UPSHIFT Splitsko-dalmatinske i Dubrovačko-neretvanske županije s ciljem poticanja poduzetničkog i timskog duha, inovativnosti i praktičnih znanja.  Riječ je o projektu koji daje odgovor na pitanja: Kako mijenjati društveno okruženje i izravno utjecati na život i razvoj lokalne zajednice?

Kako kritički promišljati stvarnost koju živimo i suočiti se s izazovima koji nas tište? Kako od realnih problema doći do realnih rješenja? UPSHIFT mladima omogućuje da samostalno kreiraju pozitivne promjene u društvu suočavajući se s izazovima lokalne zajednice.

Svoje poduzetničke vještine u rješavanju problema lokalne zajednice pokazale su i komercijalistice naše škole: Josipa Odžak, Lucija Rogulj i Josipa Bakotić.

Projektom kojim žele razbiti tabu o spolnom odgoju i educirati mlade o spolnom i reproduktivnom zdravlju, nadmašile su žestoku konkurenciju i odnijele pobjedu.

                                   

Projekt UPSHIFT odvijao se u tri faze. U prvoj fazi prijave učenice su detaljno opisale problem koji bi željele riješiti te navele uzroke nastalog problema. U drugoj fazi stručni žiri u konkurenciji od 35 timova odabrao je njihov Tim 4 u top 10. Treća faza projekta za Tim 4 bio je najuzbudljiviji dio UPSHIFT-a, a sastojao se od trodnevne besplatne radionice koja objedinjuje poduzetnički i timski duh, inovativnost i praktična znanja za rješavanje izazova s kojima se mladi susreću u svojoj lokalnoj zajednici. Josipa, Lucija i Josipa na radionici su stekle nova i primjenjiva znanja i vještine za analiziranje i rješavanje konkretnih problema, ali i upoznale se i družile s ostalim sudionicima na radionici UPSHIFT.

Učenice su definirale ciljnu skupinu i dionike, izradile problemsko stablo gdje su prikazale uzroke te posljedice nedostatka seksualnog odgoja, provele anketu o seksualnom odgoju među svojim prijateljima i vršnjacima, osmislile rješenje problema i napravile prezentaciju na temu seks edukacije.

Posljednji dan radionice pred tročlanim žirijem prezentirale su svoju ideju da kroz četiri teme naprave edukativni video o spolnom i reproduktivnom zdravlju i educiraju mlade u školama svoje županije.  

Tim 4 pokazao je najveće razumijevanje problema, ponudio je najzanimljivije rješenje, osvojio stručni žiri i dobio 7.500,00 kuna da svoje ideje pretvori u stvarnost.

“Mislim da nam je broj 4 donio sreću. Naša mentorica Marija Istenić u UPSHIFT nas je prijavila kao tim pod rednim brojem 4, a kad smo prošli u top 10 opet smo svrstani u Tim 4. Ima nešto u tom broju 4!”, kroz smijeh je ispričala Josipa. 

Cure su podijelile svoje dojmove i iskustva s radionice: “U potpunosti smo zadovoljne projektom, čak je bio bolje nego što smo zamišljale. Najviše nam se svidjelo što možemo biti kreativni i inovativni i imati širok spektar ideja i zadataka”, kazale su Josipa, Lucija i Josipa iz Tima 4.

                                          

Tim 4

“Današnje generacije mladih nisu dovoljno educirane kada je u pitanju spolni odgoj, mjesečnica, ovulacija, trudnoća, kontracepcija, spolne bolesti… Mladi nesvjesno idu u taj odnos bez pravilnih upozorenja, ali i mogućnosti da upoznaju svoje tijelo. Veliki su porasti teen trudnoća i pobačaja zbog neznanja i neiskustva. Smatramo da kada bismo imali pravilnu edukaciju da bi se ti brojevi značajno smanjili i da bi mladi bili pažljiviji i odgovorniji kada bi razumjeli i znali. Uvijek ostaju roditelji ti koji bi nam trebali te stvari objasniti, ali ni nama ni njima nije ugodno o tome razgovarati i to je još uvijek tabu tema među nama”, pojasnile su UPSHIFTERICE.


“Najteže do sada nam je bilo traženje informacija o toj temi na internetu zbog manjka istih, ali općenito je sudjelovanje u UPSHIFT projektu fenomenalno iskustvo i nadamo se da ćemo opet moć sudjelovati!”, oduševljeno je zaključio Tim 4.


Evo kako su razvijale svoju ideju i došle do rješenja…

Rezultati provedene ankete o seksualnom odgoju:

A ovako su prezentirale problem i oduševile stručni žiri…

Čestitke curama na osvojenom 1. mjestu!

 

                                                                            Marija Istenić, prof. mentor

 

    

 

                       

 

 




KonTaŠ?

Sva postiguća naših učenika i naše škole dijelimo kroz publicističke vrste preko našeg novog portala

KonTaŠ?

https://kontash.com/

                
ali i preko društvenih mreža:

  

 

 

ERASMUS+

 

 

 

PROJEKT MOBILNOSTI
„TREASURE THE EXPERIENCE”
Dublin, Irska, 29.siječnja 2023. – 11.veljače 2023.
https://radio.hrt.hr/radio-split/vijesti/splitski-maturanti-radili-u-irskoj--10635521
 
Erasmus + projekt
Poziv učenicima 
Obavijest o selekcijskom intervjuu 
Odabir sudionika
Spremni za polazak
We`re back
 

 

 

na stranici www.studij.hr možete pronaći detaljne informacije u vezi s postupkom prijava na visoka učilišta, rangiranju, kalendaru s rokovima u postupku prijava, kao i mogućnosti usporedbe studijskih programa i ostvarenim bodovima za upis prethodnih godina. Na stranici su objavljeni i statistički podatci za sva visoka učilišta kojima se stječe uvid u broj prijavljenih i broj ostvarenih prava na upis za prethodne akademske godine.

UPISI

PROJEKTI

Save, be happy! šk.god.2022./2023.

 

Projekt Come, See, Learn... dobio je europsku oznaku kvalitete 

 

PODUZETNIŠTVO

Izložba “Poduzetničke boje”

Split, KTŠS, 11. travnja 2019.

Marketing za male i srednje poduzetnike

Video kao rezultat projekta Postani/ostani poduzetnik (POP)

 

CARNET

ZNAŠ LI SE ZAŠTITITI NA INTERNETU ?

Korisni linkovi
EU projekti

 

CMS za škole logo
Komercijalno-trgovačka škola Split / A. G. Matoša 60, HR-21000 Split / www.ss-kom-trg-st.skole.hr / ured@ss-kom-trg-st.skole.hr
preskoči na navigaciju