Od CUC-a do učionice: Inspirirani Moranom Zibar – kviz kao završna provjera znanja
Autor: Vanja Perković, 12. 4. 2025.
Na CARNET-ovoj korisničkoj konferenciji (CUC 2025), održanoj od 9. do 11. travnja 2025. u Rovinju pod motom "Od inspiracije do akcije", profesorice Vanja Perković, Magda Barišić, Ivana Prezzi te ravnateljica Mirela Maričić su imale priliku sudjelovati u raznovrsnim edukativnim i interaktivnim sadržajima, ove godine s naglaskom na AI. Jedan od istaknutih događaja bio je večernji kviz s poznatom kvizašicom Moranom Zibar, održan 10. travnja u hotelu Eden, koji je privukao velik broj sudionika i stvorio izuzetno pozitivnu atmosferu.
Primjer dobre prakse inovativnih metoda poučavanja (1 šk.sat)
Izradile: Ivana Prezzi i Magda Barišić
Inspirirane ovim iskustvom, nastavnice Magda Barišić i Ivana Prezzi odlučile su primijeniti inovativne metode poučavanja u nastavi. Za učenike završnih razreda komercijalnog usmjerenja osmislile su kviz kao oblik sumativne provjere znanja iz predmeta Tehnika vanjskotrgovinskog poslovanja i Marketinga. Kviz obuhvaća 20 pitanja s dodatnim bonus pitanjem, a učenici rješavanjem kviza pokazuju razumijevanje ključnih pojmova i primjenu znanja u praktičnim situacijama.
Dodatnu inspiraciju učenici i nastavnici crpili su i iz posjeta Expo 2025, gdje su se upoznali s inovacijama, globalnim marketinškim pristupima i predstavljanjem Hrvatske kao turističke destinacije. Ovaj spoj učenja kroz događaje – CUC i Expo – omogućava učenicima šire razumijevanje stvarnih poslovnih koncepata, razvija njihovu kreativnost, timski duh i kompetencije potrebne za tržište rada.
Ova praksa pokazuje kako se sudjelovanjem na stručnim konferencijama poput CUC-a ili svjetskim izložbama poput Expo-a mogu dobiti ideje za obogaćivanje nastave i motiviranje učenika kroz interaktivne i suvremene metode poučavanja.
Skeniraj QR kod i sudjeluj u kvizu! Zaradi odličnu, vrlo dobru ili dobru ocjenu iz predmeta Tehnika vanjskotrgovinskog poslovanja ili Marketing!
KRITERIJI OCJENJIVANJA:
Broj točnih odgovora |
Ocjena |
---|---|
19 – 20 (+ bonus) |
5 |
16 – 18 |
4 |
12 – 15 |
3 |
8 – 11 |
2 |
0 – 7 |
1 |
Bonus pitanje može popraviti ocjenu za pola do cijeli broj u pozitivnom smjeru, ali ne može nadoknaditi radikalno neznanje.
✅ Ishodi učenja ostvareni kroz kviz – predmet: Tehnika vanjskotrgovinskog poslovanja (TVTP)
1. Objašnjava pojam i ulogu izvoza u nacionalnom gospodarstvu
Učenici primjenjuju znanje o izvoznim proizvodima, uključujući nevidljivi izvoz poput turizma, prepoznajući važnost turističkih usluga kao nositelja deviznog prihoda.
2. Prepoznaje vanjskotrgovinske tokove i trendove
Kroz pitanja o udjelu turizma u BDP-u, ovisnosti o stranim tržištima i rizicima (npr. pandemija), učenici analiziraju globalne ekonomske utjecaje na nacionalnu trgovinu.
3. Analizira konkurentnost hrvatskih proizvoda i usluga na međunarodnom tržištu
U pitanjima vezanima uz brendiranje Hrvatske na Expo 2025, učenici vrednuju marketinške strategije i komunikaciju vrijednosti hrvatskog turističkog proizvoda.
4. Razlikuje vrste i uloge vanjskotrgovinskih partnera
U kontekstu turističkih sajmova i promocije (Expo), učenici uočavaju kako Hrvatska komunicira sa strateškim partnerima – investitorima, distributerima i turističkim agencijama.
5. Primjenjuje stručne pojmove i jezik u kontekstu poslovanja sa stranim tržištima
Kvizom se potiče jasno izražavanje i upotreba stručne terminologije: izvoz, devizni priljev, destinacijski marketing, tržišno pozicioniranje, unicorn kompanija i sl.
✅ Ishodi učenja – predmet: Marketing
1. Objašnjava osnovne pojmove i funkcije marketinga
Učenici prepoznaju i primjenjuju marketinške pojmove poput brandiranja, storytellinga, ciljnog tržišta i promocije proizvoda.
2. Analizira primjenu marketinškog miksa (4P) u turizmu
Kroz konkretne primjere (npr. kampanja „Croatia, Full of Life“, komunikacija na društvenim mrežama), učenici identificiraju strategije promocije, pozicioniranja i distribucije.
3. Procjenjuje učinkovitost marketinških kampanja i alata
U pitanjima gdje ocjenjuju kampanju HTZ-a ili sami osmišljavaju reklamu, učenici primjenjuju kritičko mišljenje i kreativno izražavanje.
4. Prepoznaje važnost ciljne skupine i segmentacije tržišta
Kroz pitanja o ciljnim posjetiteljima Expo 2025, učenici pokazuju razumijevanje načina kako se kreiraju promotivne poruke prema različitim skupinama.
5. Uspoređuje tradicionalne i suvremene marketinške pristupe
Učenici uče razlikovati ulogu klasičnih promotivnih alata naspram digitalnih (influenceri, društvene mreže, viralni sadržaj) u kontekstu hrvatskog turizma.
✅ Zašto profesorice dopuštaju korištenje AI alata (poput ChatGPT-a) tijekom rješavanja kviza?
1. AI kao alat za učenje, a ne varanje
Profesorice Ivana Prezzi i Magda Barišić svjesno dopuštaju korištenje AI alata jer žele potaknuti učenike na aktivno korištenje digitalnih tehnologija u svrhu učenja, a ne samo pasivnog ponavljanja. Umjesto da zabrane AI, odlučile su ga integrirati u zadatke kao oblik suvremenog izvora znanja.
2. Učenje kroz interakciju s AI-em
Učenici prilikom traženja odgovora od AI modela moraju:
-
znati postaviti pitanje (što razvija digitalnu i informacijsku pismenost),
-
procijeniti točnost odgovora (kritičko mišljenje),
-
dopuniti i povezati AI odgovore sa stvarnim kontekstom nastave.
To znači da učenik, čak i kada koristi AI, mora razumjeti sadržaj kako bi ga dobro iskoristio.
3. Kako se provjerava upotreba AI-a?
Profesorice koriste različite načine kako bi pratile u kojoj mjeri učenici koriste AI alate:
-
Usporedba izraza i formulacija (AI često koristi fraze koje se ponavljaju),
-
Alati za detekciju AI sadržaja poput GPTZero, Turnitin AI Report i Writer AI Content Detector,
-
Oralna refleksija nakon kviza, gdje učenici ukratko objasne odabrane odgovore – time se provjerava razumijevanje, a ne samo točnost.
4. Zašto je to i dalje dobro za učenike?
-
Učenici uče kako pametno koristiti moderne alate, što je važno za njihove buduće karijere.
-
Razvijaju kompetencije 21. stoljeća: digitalnu pismenost, samostalnost, kreativnost i kritičko mišljenje.
-
Osnažuju se u rješavanju problema, a ne samo u "pamćenju činjenica".
-
Uče da tehnologija ne zamjenjuje znanje, već ga može pojačati.
🎯 Zaključak
Ovaj kviz nije samo alat za provjeru znanja već omogućava aktivno učenje, kreativno izražavanje i primjenu stečenih znanja na realne i aktualne primjere (Expo 2025, CUC, Morana Zibar kao simbol kviz-kulture). Time se ostvaruju ishodi viših kognitivnih razina, poput analize, vrednovanja i stvaranja. Dopuštanje korištenja AI-a ne umanjuje vrijednost kviza, već ga čini realističnijim, aktualnijim i više usmjerenim na vještine budućnosti. Profesorice, inspirirane suvremenim pristupima s CUC-a time dodatno osnažuju svoju nastavnu praksu i podižu motivaciju učenika.
Sva postiguća naših učenika i naše škole dijelimo kroz publicističke vrste preko našeg novog portala
KonTaŠ?
https://kontash.com/
PROJEKT MOBILNOSTI
„TREASURE THE EXPERIENCE”
Dublin, Irska, 29.siječnja 2023. – 11.veljače 2023.
https://radio.hrt.hr/radio-split/vijesti/splitski-maturanti-radili-u-irskoj--10635521
Erasmus + projekt
Poziv učenicima
Obavijest o selekcijskom intervjuu
Odabir sudionika
Spremni za polazak
We`re back
na stranici www.studij.hr možete pronaći detaljne informacije u vezi s postupkom prijava na visoka učilišta, rangiranju, kalendaru s rokovima u postupku prijava, kao i mogućnosti usporedbe studijskih programa i ostvarenim bodovima za upis prethodnih godina. Na stranici su objavljeni i statistički podatci za sva visoka učilišta kojima se stječe uvid u broj prijavljenih i broj ostvarenih prava na upis za prethodne akademske godine.
Izložba “Poduzetničke boje”
Split, KTŠS, 11. travnja 2019.
Marketing za male i srednje poduzetnike
Video kao rezultat projekta Postani/ostani poduzetnik (POP)
Projekti | ![]() |
![]() |
strukovno obrazovanje | ![]() |
![]() |