2024-02-16 15:47:00

OBJAVA REZULTATA ISTRAŽIVANJA - SIGURNOST NA INTERNETU

Dan sigurnijeg interneta obilježava se diljem svijeta i jedan je od najvažnijih dana u kalendaru informacijske sigurnosti.

Ove godine ponovno je u fokusu i europska strategija za bolji internet za djecu (BIK+). Cilj ove strategije su digitalne usluge primjerene dobi u kojima je svako dijete u Europi zaštićenoosnaženo i poštovano na internetu, te nitko nije zanemaren. Stvaranje okruženja u kojem su djeca zaštićena od potencijalnih rizika na internetu, osnažena potrebnim alatima i znanjem za odgovorno kretanje digitalnim krajolikom te poticanje online prostora u kojem se prema svakom djetetu postupa s poštovanjem i dostojanstvom je ključno. Cilj je izgraditi digitalni sustav koji ne ostavlja nijedno dijete, njegujući osjećaj uključenosti i štiteći prava i iskustva svakog mladog pojedinca

Dan sigurnijeg interneta obilježava se svake godine s ciljem promicanja sigurnije i odgovornije uporabe digitalnih tehnologija i mobilnih uređaja, u prvom redu među djecom i mladima. Glavni pokretač za obilježavanje istoga na nacionalnoj razini je Centar za sigurniji Internet (CSI) koji za sve zainteresirane svake godine pripremi edukativne materijale za radionice na nastavi, kviz za djecu i mlade, podcaste za roditelje te događaje uživo.

Ovogodišnji Dan sigurnijeg interneta obilježio se u utorak, 6. veljače 2024. godine pod sloganom “Gejmaj sigurno - zajedno za bolji internet“ kako bi se djecu i mlade usmjerilo na odgovorno igranje videoigra.

Povodom Dana sigurnijeg interneta Marija Istenić, prof. savjetnica među komercijalistima maturalnih razreda od 01. do 16. veljače 2024. godine provela je istraživanje o sigurnosti na internetu. U istraživanju je sudjelovalo 77 učenika.

Istraživanje je pokazalo da:   iako 89% učenika na internetu dnevno provede više od 4 sata, njih 90% je izjavilo da im roditelji ne ograničavaju korištenje interneta polovina ispitanika smatra da vrijeme provedeno na internetu pozitivno utječe na njihove ocjene, a internet najčešće koriste za društvene mreže, igrice, slušanje muzike i gledanje filmova boraveći na internetu 36% učenika najviše je zaokupilo slušanje glazbe na internetu, 23% učenika zaokupljeno je gledanjem video klipova, ostali pretražuju stvari koje bi kupili, postavljaju fotografije ili komentare, pretražuju vijesti ili igraju igrice, a samo 6% učenika izjavilo je da internet koriste za školsku zadaću ili da nauče nešto novo 30% učenika najčešće koristi Instagram, 23% ih je najčešće na WhatsAppu, a 20% na YouTubeu 91% učenika izjavilo je da poznaju ljude s kojima se dopisuju na internetu 83% maturanata dijeli svoje slike i videa prijateljima preko društvenih mreža, a njih 33% i osobne podatke ipak 94% ispitanika izjavilo je da im slike i tekst objavljen na društvenim mrežama mogu vidjeti samo oni kojima oni dozvole 64% učenika zahtjev za prijateljstvo prihvaća samo ako dobro poznaju osobu, a 27% njih prihvaća zahtjev osobe s kojom imaju zajedničke prijatelje brine podatak da se 68% učenika osobno susrelo s osobom koju su upoznali na društvenoj mreži, 53% ih je izjavilo da je to bila osoba njihove dobi dok ih se 16% susrelo sa osobom starijom od njih 81% ispitanika izjavilo je da nikada nije objavilo na internetu nešto neprimjereno o nekoj osobi, što je za svaku pohvalu 27% učenika već je imalo neugodno iskustvo na društvenim mrežama, a 21% njih bilo je izloženo računalnim napadima na pitanje ako bi doživjeli bilo koji oblik online nasilja kome bi se prvo obratili za pomoć, 48% učenika odgovorilo je roditeljima, 17% prijateljima, samo 4% bi se obratilo razredniku/ici, a 18% učenika ne bi reklo nikome što je također podatak koji zabrinjava 87% ispitanika smatra da znaju ili djelomično znaju kako će se zaštititi od opasnosti koje prijete na internetu

Zanimljivi su odgovori na pitanja jesu li im njihovi nastavnici potpora u korištenju interneta, a njihovi odgovori su:

62% učenika odgovorilo je da su im nastavnici predložili načine kako internet koristiti na siguran način 75% ispitanika izjavilo je da su ih nastavnici potaknuli da istražuju i uče na internetu 70% maturanata odgovorilo je da su im nastavnici pomogli kada im je nešto bilo teško napraviti ili pronaći na internetu a čak 83% učenika smatra da bi ih se o opasnostima koji prijete na internetu trebalo više educirati

 

REZULTATI ISTRAŽIVANJA

https://forms.office.com/Pages/AnalysisPage.aspx?AnalyzerToken=0v5MqIluiPG2QO5OW8ULeQaz5fIlGpBv&id=FvJamzTGgEurAgyaPQKQkV-_U-QS2VtKkw_Vv3ucnqJUOUZRVk1LV0pGSVI0Q1NKUEcxT1VJUjRQTy4u


Trgovačka škola Split