2025-04-12 16:47:31 Od CUC-a do učionice: Inspirirani Moranom Zibar – kviz kao završna provjera znanja Na CARNET-ovoj korisničkoj konferenciji (CUC 2025), održanoj od 9. do 11. travnja 2025. u Rovinju pod motom "Od inspiracije do akcije", profesorice Vanja Perković, Magda Barišić, Ivana Prezzi te ravnateljica Mirela Maričić su imale priliku sudjelovati u raznovrsnim edukativnim i interaktivnim sadržajima, ove godine s naglaskom na AI. Jedan od istaknutih događaja bio je večernji kviz s poznatom kvizašicom Moranom Zibar, održan 10. travnja u hotelu Eden, koji je privukao velik broj sudionika i stvorio izuzetno pozitivnu atmosferu. Primjer dobre prakse inovativnih metoda poučavanja (1 šk.sat) Izradile: Ivana Prezzi i Magda Barišić Inspirirane ovim iskustvom, nastavnice Magda Barišić i Ivana Prezzi odlučile su primijeniti inovativne metode poučavanja u nastavi. Za učenike završnih razreda komercijalnog usmjerenja osmislile su kviz kao oblik sumativne provjere znanja iz predmeta Tehnika vanjskotrgovinskog poslovanja i Marketinga. Kviz obuhvaća 20 pitanja s dodatnim bonus pitanjem, a učenici rješavanjem kviza pokazuju razumijevanje ključnih pojmova i primjenu znanja u praktičnim situacijama. Dodatnu inspiraciju učenici i nastavnici crpili su i iz posjeta Expo 2025, gdje su se upoznali s inovacijama, globalnim marketinškim pristupima i predstavljanjem Hrvatske kao turističke destinacije. Ovaj spoj učenja kroz događaje – CUC i Expo – omogućava učenicima šire razumijevanje stvarnih poslovnih koncepata, razvija njihovu kreativnost, timski duh i kompetencije potrebne za tržište rada. Ova praksa pokazuje kako se sudjelovanjem na stručnim konferencijama poput CUC-a ili svjetskim izložbama poput Expo-a mogu dobiti ideje za obogaćivanje nastave i motiviranje učenika kroz interaktivne i suvremene metode poučavanja. Skeniraj QR kod i sudjeluj u kvizu! Zaradi odličnu, vrlo dobru ili dobru ocjenu iz predmeta Tehnika vanjskotrgovinskog poslovanja ili Marketing!
KRITERIJI OCJENJIVANJA: Broj točnih odgovora Ocjena 19 – 20 (+ bonus) 5 16 – 18 4 12 – 15 3 8 – 11 2 0 – 7 1 Bonus pitanje može popraviti ocjenu za pola do cijeli broj u pozitivnom smjeru, ali ne može nadoknaditi radikalno neznanje. ✅ Ishodi učenja ostvareni kroz kviz – predmet: Tehnika vanjskotrgovinskog poslovanja (TVTP)1. Objašnjava pojam i ulogu izvoza u nacionalnom gospodarstvu 2. Prepoznaje vanjskotrgovinske tokove i trendove 3. Analizira konkurentnost hrvatskih proizvoda i usluga na međunarodnom tržištu 4. Razlikuje vrste i uloge vanjskotrgovinskih partnera 5. Primjenjuje stručne pojmove i jezik u kontekstu poslovanja sa stranim tržištima 1. Objašnjava osnovne pojmove i funkcije marketinga 2. Analizira primjenu marketinškog miksa (4P) u turizmu 3. Procjenjuje učinkovitost marketinških kampanja i alata 4. Prepoznaje važnost ciljne skupine i segmentacije tržišta 5. Uspoređuje tradicionalne i suvremene marketinške pristupe Profesorice Ivana Prezzi i Magda Barišić svjesno dopuštaju korištenje AI alata jer žele potaknuti učenike na aktivno korištenje digitalnih tehnologija u svrhu učenja, a ne samo pasivnog ponavljanja. Umjesto da zabrane AI, odlučile su ga integrirati u zadatke kao oblik suvremenog izvora znanja. 2. Učenje kroz interakciju s AI-emUčenici prilikom traženja odgovora od AI modela moraju: znati postaviti pitanje (što razvija digitalnu i informacijsku pismenost), procijeniti točnost odgovora (kritičko mišljenje), dopuniti i povezati AI odgovore sa stvarnim kontekstom nastave. To znači da učenik, čak i kada koristi AI, mora razumjeti sadržaj kako bi ga dobro iskoristio. 3. Kako se provjerava upotreba AI-a?Profesorice koriste različite načine kako bi pratile u kojoj mjeri učenici koriste AI alate: Usporedba izraza i formulacija (AI često koristi fraze koje se ponavljaju), Alati za detekciju AI sadržaja poput GPTZero, Turnitin AI Report i Writer AI Content Detector, Oralna refleksija nakon kviza, gdje učenici ukratko objasne odabrane odgovore – time se provjerava razumijevanje, a ne samo točnost. 4. Zašto je to i dalje dobro za učenike?Učenici uče kako pametno koristiti moderne alate, što je važno za njihove buduće karijere. Razvijaju kompetencije 21. stoljeća: digitalnu pismenost, samostalnost, kreativnost i kritičko mišljenje. Osnažuju se u rješavanju problema, a ne samo u "pamćenju činjenica". Uče da tehnologija ne zamjenjuje znanje, već ga može pojačati. 🎯 Zaključak |
Trgovačka škola Split |