2025-02-20 20:51:00
Noć muzeja u korelaciji predmetaPrimjer dobre prakse inovativnih metoda poučavanja
Izradile: Lucija Čapalija i Duška Grčić

Tema sata: Etika i financijska pismenost kroz umjetnost
Razred: 3. ili 4. razred srednje škole
Trajanje: 45 minuta
Predmeti u korelaciji: Etika, Financijska pismenost
Međupredmetne teme: Održivi razvoj, Poduzetništvo, Građanski odgoj i obrazovanje
Mjesto izvođenja: Galerija umjetnina
Ishodi učenja
Etika:
Učenik analizira i argumentira etičke vrijednosti u umjetničkim djelima.
Učenik kritički promišlja odnos između umjetnosti, etike i društvenih vrijednosti.
Učenik donosi zaključke o ulozi umjetnosti u oblikovanju moralnih stavova.
Učenik prepoznaje i vrednuje etičke izazove u društvu (OSR C.4.2 - prepoznavanje i vrednovanje etičkih izazova u društvu).
Financijska pismenost:
Učenik raspravlja o tržišnoj vrijednosti umjetnosti i faktorima koji na nju utječu.
Učenik prepoznaje etičke izazove u financiranju umjetnosti i tržištu umjetnina.
Učenik analizira razliku između financijske i kulturne vrijednosti umjetničkih djela.
Učenik kritički promišlja utjecaj tržišta na dostupnost umjetnosti (POD B.4.3 - kritičko promišljanje utjecaja tržišta na dostupnost umjetnosti).
Učenik razvija svijest o održivim modelima financiranja kulture (ODR A.4.4 - razvoj svijesti o održivim modelima financiranja kulture).
Tijek aktivnosti
Uvod
Nastavnik uvodi temu sata: "Kako se etika i financijska pismenost povezuju kroz umjetnost?"
Rasprava s učenicima o tome što je vrijednost umjetnosti – financijska i moralna.
Učenici kroz primjere iznose mišljenja o tome treba li umjetnost biti dostupna svima ili je ona isključivo tržišna roba.
Povezivanje s konceptom društvene odgovornosti i održivog razvoja (OSR B.4.2 - društvena odgovornost, ODR B.4.1 - održivi razvoj).
Obilazak galerije
Učenici promatraju odabrana umjetnička djela (uz stručno vodstvo ili samostalno).
Svaki učenik bira jedno djelo koje će analizirati kroz dvije prizme: etičku i financijsku.
Zadatak za učenike
Učenici u paru ili malim grupama rade na zadatku:
"Odabrano umjetničko djelo – etička i financijska analiza"
Etički aspekt:
Koju poruku umjetnik prenosi?
Kakve etičke dileme može pokrenuti?
Kako umjetnost potiče društvenu odgovornost (ODR C.4.3 - poticanje društvene odgovornosti kroz umjetnost)?
Financijski aspekt:
Koji faktori utječu na cijenu djela?
Kako bi se moglo financirati bez ugrožavanja umjetničke slobode?
Mogućnosti održivog financiranja umjetnosti (ODR A.4.3 - mogućnosti održivog financiranja umjetnosti).
Zaključak i refleksija
Svaka grupa predstavlja svoju analizu.
Diskusija: Jesu li financijska i etička vrijednost uvijek u suprotnosti?
Učenici donose vlastite zaključke o tome kako se umjetnost financira i koliko
evaluacija aktivnosti i promišljanje o ulozi umjetnosti u društvu (OSR A.4.1 - razvoj svijesti o vlastitom učenju, UKU B.4/5.4 - samovrednovanje učenja i napretka).
|