2025-02-20 20:51:00

Noć muzeja u korelaciji predmeta

Primjer dobre prakse inovativnih metoda poučavanja

Izradile: Lucija Čapalija i Duška Grčić

 

Tema sata: Etika i financijska pismenost kroz umjetnost
Razred: 3. ili 4. razred srednje škole
Trajanje: 45 minuta
Predmeti u korelaciji: Etika, Financijska pismenost
Međupredmetne teme: Održivi razvoj, Poduzetništvo, Građanski odgoj i obrazovanje
Mjesto izvođenja: Galerija umjetnina
Ishodi učenja
Etika:

Učenik analizira i argumentira etičke vrijednosti u umjetničkim djelima. Učenik kritički promišlja odnos između umjetnosti, etike i društvenih vrijednosti. Učenik donosi zaključke o ulozi umjetnosti u oblikovanju moralnih stavova. Učenik prepoznaje i vrednuje etičke izazove u društvu (OSR C.4.2 - prepoznavanje i vrednovanje etičkih izazova u društvu).

Financijska pismenost:

Učenik raspravlja o tržišnoj vrijednosti umjetnosti i faktorima koji na nju utječu. Učenik prepoznaje etičke izazove u financiranju umjetnosti i tržištu umjetnina. Učenik analizira razliku između financijske i kulturne vrijednosti umjetničkih djela. Učenik kritički promišlja utjecaj tržišta na dostupnost umjetnosti (POD B.4.3 - kritičko promišljanje utjecaja tržišta na dostupnost umjetnosti). Učenik razvija svijest o održivim modelima financiranja kulture (ODR A.4.4 - razvoj svijesti o održivim modelima financiranja kulture).

Tijek aktivnosti
Uvod

Nastavnik uvodi temu sata: "Kako se etika i financijska pismenost povezuju kroz umjetnost?" Rasprava s učenicima o tome što je vrijednost umjetnosti – financijska i moralna. Učenici kroz primjere iznose mišljenja o tome treba li umjetnost biti dostupna svima ili je ona isključivo tržišna roba. Povezivanje s konceptom društvene odgovornosti i održivog razvoja (OSR B.4.2 - društvena odgovornost, ODR B.4.1 - održivi razvoj). Obilazak galerije Učenici promatraju odabrana umjetnička djela (uz stručno vodstvo ili samostalno). Svaki učenik bira jedno djelo koje će analizirati kroz dvije prizme: etičku i financijsku.

Zadatak za učenike
Učenici u paru ili malim grupama rade na zadatku:
"Odabrano umjetničko djelo – etička i financijska analiza"
Etički aspekt:

Koju poruku umjetnik prenosi? Kakve etičke dileme može pokrenuti? Kako umjetnost potiče društvenu odgovornost (ODR C.4.3 - poticanje društvene odgovornosti kroz umjetnost)?

Financijski aspekt:

Koji faktori utječu na cijenu djela? Kako bi se moglo financirati bez ugrožavanja umjetničke slobode? Mogućnosti održivog financiranja umjetnosti (ODR A.4.3 - mogućnosti održivog financiranja umjetnosti).

Zaključak i refleksija

Svaka grupa predstavlja svoju analizu. Diskusija: Jesu li financijska i etička vrijednost uvijek u suprotnosti? Učenici donose vlastite zaključke o tome kako se umjetnost financira i koliko evaluacija aktivnosti i promišljanje o ulozi umjetnosti u društvu (OSR A.4.1 - razvoj svijesti o vlastitom učenju, UKU B.4/5.4 - samovrednovanje učenja i napretka).

Trgovačka škola Split