2025-01-10 17:03:00 Međunarodni dan obrazovanja: Kako kombinirati umjetnu inteligenciju i kreativne vještine učenika u razredu? Primjer dobre prakse inovativnih metoda poučavanjaIzradila: Ivana Prezzi Tema ovogodišnjeg Međunarodnog dana obrazovanja, "AI i obrazovanje: Očuvanje ljudske sposobnosti u svijetu automatizacije", stavlja naglasak na moć obrazovanja da osposobi pojedince i zajednice za snalaženje, razumijevanje i aktivno sudjelovanje u tehnološkom napretku. Kako sustavi vođeni umjetnom inteligencijom postaju sve sofisticiraniji, ključno je zadržati ravnotežu između ljudske kreativnosti, kritičkog razmišljanja i vještina rješavanja problema, uz korištenje prednosti digitalnih alata. Upravo se na ovoj premisi može temeljiti sat poslovnih komunikacija u razredu, s naglaskom na učenje izrade poslovnih dokumenata u trgovinskom poslovanju. Umjesto da se oslanjaju na generična rješenja koje nudi umjetna inteligencija poput ChatGPT-a, učenici mogu biti potaknuti na stvaranje vlastitih hodograma dokumenata koristeći određene digitalne alate koji podržavaju procese vizualizacije i organizacije ideja, ali ne pružaju gotova rješenja, već usmjeravaju korisnike i motiviraju ih na samostalno razmišljanje i analizu. Nastavni sat za učenike 2. razreda komercijalnog smjera: Izrada hodograma dokumenata u trgovinskom poslovanju (trajanje 2 šk. sata) Ključni ciljevi aktivnosti: Razvoj ljudskih vještina: Potaknuti učenike na kritičko razmišljanje, logično strukturiranje informacija i rješavanje problema u stvarnom vremenu. Korištenje digitalnih alata na svrhovit način: Učenici koriste tehnologiju za unapređenje svoje produktivnosti i kreativnosti, ali konačna rješenja dolaze od njih samih. Suradnja i timski rad: Aktivnost može uključivati grupni rad gdje učenici zajednički kreiraju hodogram dokumenata, razmjenjuju ideje i uče jedni od drugih. Praktična implementacija: Uvodni dio (15 minuta) • Objašnjenje teme: Učenicima je objašnjeno kako se u trgovinskom poslovanju koristi različita dokumentacija koja prolazi kroz nekoliko faza, te kako je ta dokumentacija povezana u procesu od inicijalnog upita do izdavanja naloga za plaćanje. Kroz ovaj dio, učenici su naučili kako vizualizirati tijek tih dokumenata u poslovanju. • Kratki pregled alata: Učenicima je predstavljen alat bubbl.us, koji su koristili za izradu vizualnog prikaza poslovnih dokumenata. Objašnjene su osnovne funkcije alata, uključujući registraciju, kreiranje dijagrama, povezivanje i razdvajanje oblačića, te spremanje rada. 2. Glavni dio (30 minuta) 2.1. Kreiranje korisničkog računa na bubbl.us Zadatak: Učenici se prijavljuju na bubbl.us. Posjetiti web stranicu www.bubbl.us Kliknuti na opciju Register i odabrati Sign up-Free. Unijeti svoje ime, e-mail adresu i kreirati lozinku od kombinacije malih i velikih slova te brojki. Nakon uspješne registracije, prijaviti se na svoj korisnički račun.2.2. Izrada shematskog prikaza kolanja dokumenata Upute za izradu hodograma: Započnite s "Upitom" – dokument kojim kupac traži informacije o proizvodima ili uslugama od dobavljača. Ponuda – odgovor dobavljača na upit s detaljima o proizvodu, cijeni, uvjetima i roku plaćanja. Narudžbenica – kupac šalje narudžbu dobavljaču temeljem primljene ponude. Skladišna primka – potvrda o prijemu robe u skladište nakon što je narudžba ispunjena. Skladišna kartica – evidencija o prijemu i izdaji robe u skladištu. Reklamacija – ako roba nije ispravna, kupac može podnijeti reklamaciju. Komisijski zapisnik – dokument koji bilježi stanje stvari u vezi s reklamacijom i eventualnim povratom robe. Račun – račun koji dobavljač šalje kupcu za plaćanje isporučene robe ili usluga. Otpremnica – dokument koji prati isporuku robe od dobavljača prema kupcu. Nalog za plaćanje – dokument kojim kupac inicira uplatu dobavljaču prema uvjetima dogovorenim u ponudi i ugovoru.Učenici povezuju ove dokumente logičkim slijedom, prikazuju ih kao oblačiće u bubbl.us i povezuju strelicama kako bi se vidjela povezanost i tijek informacija između njih. 2.3. Objašnjenje svakog dokumenta Učenici trebaju unutar svakog dokumenta objasniti njegovu ulogu: Upit: Kupac traži informacija o proizvodu, cijeni i uvjetima. Ponuda: Dobavljač odgovara s cijenama, uvjetima, rokovima plaćanja. Narudžbenica: Kupac naručuje proizvode na temelju ponude. Skladišna primka: Potvrda da je roba zaprimljena u skladištu. Skladišna kartica: Prati prijem i iznos robe u skladištu. Reklamacija: Kupac prijavljuje neispravnu robu. Komisijski zapisnik: Zapis o reklamaciji i mogućem povratu robe. Račun: Dokaz o isporuci i obvezi za plaćanje. Otpremnica: Prati isporuku robe od dobavljača do kupca. Nalog za plaćanje: Nalog za prijenos sredstava s računa kupca na račun dobavljača.3. Završni dio (15 minuta) 3.1. Spremanje i slanje zadatka Učenici spremaju svoj rad u formatu slike (screenshot ili export kao sliku) i šalju ga svom nastavniku na ocjenjivanje putem e-maila. U e-mailu treba navesti: Naziv predmeta: Poslovne komunikacije-hodogram dokumenta u trgovinskom poslovanju Opis zadatka: Izrađen shematski prikaz kolanja dokumenata u trgovačkom poslovanju s objašnjenjima uloga svakog dokumenta.3.2. Ishodi učenika Učenici su postigli ishode iz područja poslovnih komunikacija: objasniti ulogu svakog dokumenta u trgovačkom poslovanju. analizirati tijek poslovnih dokumenata u trgovačkom procesu demonstrirati vizualni prikaz poslovnih dokumenata koristeći alat bubbl.us.Ova aktivnost omogućuje učenicima da razvijaju svoje sposobnosti, koriste tehnologiju na smislen način i shvate važnost vlastitog doprinosa u procesu rješavanja problema. Na taj način, razred postaje mikrokozmos u kojem se njeguje ljudsko djelovanje i kreativnost, istovremeno koristeći prednosti koje tehnologija nudi, što je u potpunosti u duhu ovogodišnje teme Međunarodnog dana obrazovanja.
|
Trgovačka škola Split |