Noć muzeja u korelaciji predmeta
Autor: Vanja Perković, 20. 2. 2025.
Primjer dobre prakse inovativnih metoda poučavanja Izradile: Lucija Čapalija i Duška Grčić
Tema sata: Etika i financijska pismenost kroz umjetnost
Razred: 3. ili 4. razred srednje škole
Trajanje: 45 minuta
Predmeti u korelaciji: Etika, Financijska pismenost
Međupredmetne teme: Održivi razvoj, Poduzetništvo, Građanski odgoj i obrazovanje
Mjesto izvođenja: Galerija umjetnina
Ishodi učenja
Etika:
- Učenik analizira i argumentira etičke vrijednosti u umjetničkim djelima.
- Učenik kritički promišlja odnos između umjetnosti, etike i društvenih vrijednosti.
- Učenik donosi zaključke o ulozi umjetnosti u oblikovanju moralnih stavova.
- Učenik prepoznaje i vrednuje etičke izazove u društvu (OSR C.4.2 - prepoznavanje i vrednovanje etičkih izazova u društvu).
Financijska pismenost:
- Učenik raspravlja o tržišnoj vrijednosti umjetnosti i faktorima koji na nju utječu.
- Učenik prepoznaje etičke izazove u financiranju umjetnosti i tržištu umjetnina.
- Učenik analizira razliku između financijske i kulturne vrijednosti umjetničkih djela.
- Učenik kritički promišlja utjecaj tržišta na dostupnost umjetnosti (POD B.4.3 - kritičko promišljanje utjecaja tržišta na dostupnost umjetnosti).
- Učenik razvija svijest o održivim modelima financiranja kulture (ODR A.4.4 - razvoj svijesti o održivim modelima financiranja kulture).
Tijek aktivnosti
Uvod
- Nastavnik uvodi temu sata: "Kako se etika i financijska pismenost povezuju kroz umjetnost?"
- Rasprava s učenicima o tome što je vrijednost umjetnosti – financijska i moralna.
- Učenici kroz primjere iznose mišljenja o tome treba li umjetnost biti dostupna svima ili je ona isključivo tržišna roba.
- Povezivanje s konceptom društvene odgovornosti i održivog razvoja (OSR B.4.2 - društvena odgovornost, ODR B.4.1 - održivi razvoj).
- Obilazak galerije
- Učenici promatraju odabrana umjetnička djela (uz stručno vodstvo ili samostalno).
- Svaki učenik bira jedno djelo koje će analizirati kroz dvije prizme: etičku i financijsku.
Zadatak za učenike
Učenici u paru ili malim grupama rade na zadatku:
"Odabrano umjetničko djelo – etička i financijska analiza"
Etički aspekt:
- Koju poruku umjetnik prenosi?
- Kakve etičke dileme može pokrenuti?
- Kako umjetnost potiče društvenu odgovornost (ODR C.4.3 - poticanje društvene odgovornosti kroz umjetnost)?
Financijski aspekt:
- Koji faktori utječu na cijenu djela?
- Kako bi se moglo financirati bez ugrožavanja umjetničke slobode?
- Mogućnosti održivog financiranja umjetnosti (ODR A.4.3 - mogućnosti održivog financiranja umjetnosti).
Zaključak i refleksija
- Svaka grupa predstavlja svoju analizu.
- Diskusija: Jesu li financijska i etička vrijednost uvijek u suprotnosti?
- Učenici donose vlastite zaključke o tome kako se umjetnost financira i koliko
- evaluacija aktivnosti i promišljanje o ulozi umjetnosti u društvu (OSR A.4.1 - razvoj svijesti o vlastitom učenju, UKU B.4/5.4 - samovrednovanje učenja i napretka).
Sva postiguća naših učenika i naše škole dijelimo kroz publicističke vrste preko našeg novog portala
KonTaŠ?
https://kontash.com/
PROJEKT MOBILNOSTI
„TREASURE THE EXPERIENCE”
Dublin, Irska, 29.siječnja 2023. – 11.veljače 2023.
https://radio.hrt.hr/radio-split/vijesti/splitski-maturanti-radili-u-irskoj--10635521
Erasmus + projekt
Poziv učenicima
Obavijest o selekcijskom intervjuu
Odabir sudionika
Spremni za polazak
We`re back
na stranici www.studij.hr možete pronaći detaljne informacije u vezi s postupkom prijava na visoka učilišta, rangiranju, kalendaru s rokovima u postupku prijava, kao i mogućnosti usporedbe studijskih programa i ostvarenim bodovima za upis prethodnih godina. Na stranici su objavljeni i statistički podatci za sva visoka učilišta kojima se stječe uvid u broj prijavljenih i broj ostvarenih prava na upis za prethodne akademske godine.
Izložba “Poduzetničke boje”
Split, KTŠS, 11. travnja 2019.
Marketing za male i srednje poduzetnike
Video kao rezultat projekta Postani/ostani poduzetnik (POP)
Projekti | ![]() |
![]() |
strukovno obrazovanje | ![]() |
![]() |