preskoči na sadržaj

Komercijalno-trgovačka škola Split

 > Naslovnica
Vijesti

Noć muzeja u korelaciji predmeta

Autor: Vanja Perković, 20. 2. 2025.

Primjer dobre prakse inovativnih metoda poučavanja

Izradile: Lucija Čapalija i Duška Grčić

 

Tema sata: Etika i financijska pismenost kroz umjetnost
Razred: 3. ili 4. razred srednje škole
Trajanje: 45 minuta
Predmeti u korelaciji: Etika, Financijska pismenost
Međupredmetne teme: Održivi razvoj, Poduzetništvo, Građanski odgoj i obrazovanje
Mjesto izvođenja: Galerija umjetnina
Ishodi učenja
Etika:

  • Učenik analizira i argumentira etičke vrijednosti u umjetničkim djelima.
  • Učenik kritički promišlja odnos između umjetnosti, etike i društvenih vrijednosti.
  • Učenik donosi zaključke o ulozi umjetnosti u oblikovanju moralnih stavova.
  • Učenik prepoznaje i vrednuje etičke izazove u društvu (OSR C.4.2 - prepoznavanje i vrednovanje etičkih izazova u društvu).

Financijska pismenost:

  • Učenik raspravlja o tržišnoj vrijednosti umjetnosti i faktorima koji na nju utječu.
  • Učenik prepoznaje etičke izazove u financiranju umjetnosti i tržištu umjetnina.
  • Učenik analizira razliku između financijske i kulturne vrijednosti umjetničkih djela.
  • Učenik kritički promišlja utjecaj tržišta na dostupnost umjetnosti (POD B.4.3 - kritičko promišljanje utjecaja tržišta na dostupnost umjetnosti).
  • Učenik razvija svijest o održivim modelima financiranja kulture (ODR A.4.4 - razvoj svijesti o održivim modelima financiranja kulture).

Tijek aktivnosti
Uvod

  • Nastavnik uvodi temu sata: "Kako se etika i financijska pismenost povezuju kroz umjetnost?"
  • Rasprava s učenicima o tome što je vrijednost umjetnosti – financijska i moralna.
  • Učenici kroz primjere iznose mišljenja o tome treba li umjetnost biti dostupna svima ili je ona isključivo tržišna roba.
  • Povezivanje s konceptom društvene odgovornosti i održivog razvoja (OSR B.4.2 - društvena odgovornost, ODR B.4.1 - održivi razvoj).
  • Obilazak galerije
  • Učenici promatraju odabrana umjetnička djela (uz stručno vodstvo ili samostalno).
  • Svaki učenik bira jedno djelo koje će analizirati kroz dvije prizme: etičku i financijsku.

Zadatak za učenike
Učenici u paru ili malim grupama rade na zadatku:
"Odabrano umjetničko djelo – etička i financijska analiza"
Etički aspekt:

  • Koju poruku umjetnik prenosi?
  • Kakve etičke dileme može pokrenuti?
  • Kako umjetnost potiče društvenu odgovornost (ODR C.4.3 - poticanje društvene odgovornosti kroz umjetnost)?

Financijski aspekt:

  • Koji faktori utječu na cijenu djela?
  • Kako bi se moglo financirati bez ugrožavanja umjetničke slobode?
  • Mogućnosti održivog financiranja umjetnosti (ODR A.4.3 - mogućnosti održivog financiranja umjetnosti).

Zaključak i refleksija

  • Svaka grupa predstavlja svoju analizu.
  • Diskusija: Jesu li financijska i etička vrijednost uvijek u suprotnosti?
  • Učenici donose vlastite zaključke o tome kako se umjetnost financira i koliko
  • evaluacija aktivnosti i promišljanje o ulozi umjetnosti u društvu (OSR A.4.1 - razvoj svijesti o vlastitom učenju, UKU B.4/5.4 - samovrednovanje učenja i napretka).




KonTaŠ?

Sva postiguća naših učenika i naše škole dijelimo kroz publicističke vrste preko našeg novog portala

KonTaŠ?

https://kontash.com/

                
ali i preko društvenih mreža:

  

 

 

ERASMUS+

 

 

 

PROJEKT MOBILNOSTI
„TREASURE THE EXPERIENCE”
Dublin, Irska, 29.siječnja 2023. – 11.veljače 2023.
https://radio.hrt.hr/radio-split/vijesti/splitski-maturanti-radili-u-irskoj--10635521
 
Erasmus + projekt
Poziv učenicima 
Obavijest o selekcijskom intervjuu 
Odabir sudionika
Spremni za polazak
We`re back
 

 

 

na stranici www.studij.hr možete pronaći detaljne informacije u vezi s postupkom prijava na visoka učilišta, rangiranju, kalendaru s rokovima u postupku prijava, kao i mogućnosti usporedbe studijskih programa i ostvarenim bodovima za upis prethodnih godina. Na stranici su objavljeni i statistički podatci za sva visoka učilišta kojima se stječe uvid u broj prijavljenih i broj ostvarenih prava na upis za prethodne akademske godine.

UPISI

PROJEKTI

Save, be happy! šk.god.2022./2023.

 

Projekt Come, See, Learn... dobio je europsku oznaku kvalitete 

 

PODUZETNIŠTVO

Izložba “Poduzetničke boje”

Split, KTŠS, 11. travnja 2019.

Marketing za male i srednje poduzetnike

Video kao rezultat projekta Postani/ostani poduzetnik (POP)

 

CARNET

ZNAŠ LI SE ZAŠTITITI NA INTERNETU ?

Korisni linkovi
EU projekti

 

CMS za škole logo
Komercijalno-trgovačka škola Split / A. G. Matoša 60, HR-21000 Split / www.ss-kom-trg-st.skole.hr / ured@ss-kom-trg-st.skole.hr
preskoči na navigaciju